Kako pravilno dajati darila?

Verjetno si prav vsi želimo, da bi bila oseba, ki jo bomo obdarovali, iskreno vesela našega darila in da bi jo naše darilo čim lepše in čim močneje spomnilo na nas. Gre za posebno obliko neverbalne komunikacije, s katero se lahko dotaknemo srca zelo neposredno. ​

Kot zanimivost naj na začetku omenim, da sem med delom za eno od korporacij, kot udeleženec, sodeloval na zanimivem šolanju. Vsi, ki smo takrat sodelovali pri razvoju prodaje, smo se učili dajanja majhnih, praktično nič vrednih darilc strankam. Šlo je res za stvari, ki kažejo predvsem pozornost (in seveda odtisnjeno blagovno znamko). Namen dajanja je bil dober stik s stranko in seveda, vtisnenje blagovne znamke v njene misli. Šlo je za običajno “opremo” v prodaji, kot so potiskani blokci, svinčniki, obeski in podobne marketinške drobnarije.

​Vendar pa smo morali na treningu pokazati kar precej kreativnosti. Naš mentor je takrat namreč zahteval, da pri vsaki predaji darilca povemo nekaj, kar bo res dodalo vrednost temu, kar dajemo iz roke. Kot vedno, smo se v začetku predvsem smejali našim domislicam. Sčasoma pa smo postali kar precejšnji mojstri v tem, kako sicer poceni malenkostim primerno dodati vrednost tako, da obdarovanec to kasneje ločil od ostale “šare” kot lep opomnik na naš stik z njim.

Z omenjeno izkušnjo sem želel predvsem približati dejstvo, da ni pomembno le kaj podarjamo, temveč tudi kako to naredimo. V nadaljevanju se bom zato dotaknil nekaterih pravil, katere je res dobro upoštevati, da se bo vaše darilo res dotaknilo srca osebe, ki bo vaše darilo prejela.

Podarjanje denarja

Najprej se dotaknimo podarjanja denarja. Sam sem do podarjanja denarja nekoliko zadržan. Zdi se mi, da s tem, ko podarjamo denar na tihem sporočamo, da nimamo časa ali pa si ga ne nameravamo vzeti za resen razmislek. Denar je zelo priročno sredstvo za odpravo skrbi v zvezi z darili. V izogib takšnim pomislekom imamo dandanes na voljo različne bone, s katerimi si prejemnik v trgovskem centru ali kompleksu lahko potem sam izbere darilo. Res pa je, da je denar v nekaterih primerih lahko zelo dobrodošlo darilo. Ko npr. dotični zbira sredstva za npr. potovanje, kakšno dražje oblačilo ali pa varčuje za nakup nove opreme za stanovanje.

Potem je tukaj vrednost darila. To je verjetno najmanj pomembna stvar glede daril. Napišite svojo pesem, narišite kaj, specite torto ali pa kupite prstan pri Tiffanyju. Ni razlike v sporočilni vrednosti, mogoče bo z leti celo vaša slika veliko več vredna, kot tisti prstan. Gre za pozornost, ki jo darilo sporoča in ne za nominalno vrednost, ki jo ima. Prav zato je tako pomembno, da res dobro razmislite in si vzamete čas, preden darilo tudi izberete. 

Darilo primerno zavijte

​Dobro je, da podarite kaj, kar si oseba želi. Da bi to poznali, morate biti pozorni med vašimi pogovori. Običajno se to razkrije ob pogovorih o anekdotah, spominih in družabnih dogodkih, seveda pa bo vrednost vašega darila dodatno okrepila vaša izvirnost. Npr. recept za zanimivo jed, ki jo bosta skuhala skupaj?

Glede izvirnosti še to: ljudje imamo praviloma raje izkušnje kot stvari. Saj veste, kako pravijo modri, v grob bomo odnesli spomine, vse ostalo pa ostane tukaj. Torej, izkušnje, kot je bon za obisk pri kozmetičarki, maserju ali za tečaj vrtnarjenja so običajno veliko bolj zaželjena darila, kot pa kakšna materialna stvar. Seveda pa ne pozabimo, da so tudi knjige ali glasbeni CD-ji prav tako izkušnja. Seveda, če so dobro izbrani. Če je le primerno, razmislite tudi o darilih za izkušnje, katere si lahko delite z obdarovancem ali obdarovanko. Obisk koncerta, gledališča ali kakšne redke razstave je lahko še kako primerno darilo. 

Trenutek, ko se darilo odvija



Pri obdarovanjih je vedno prav poseben trenutek takrat, ko se darilo odvija. Zato prav posebej pazite na embalažo in seveda na to, kako bo vaše darilo zavito. To pomeni, da naj bo darilo v vsakem primeru zavito, tudi če je majhno, tanko ali če ga lahko spravimo kar v kuverto. Pač zavijte kuverto. Najprej skrbno izberite primerno kuverto, nato pa še ovojni papir zanjo. Če vam pri tem pomagajo v bližnji cvetličarni, tudi prav. Vendar pa bodite vi tisti, ki se odločate o tem, kateri papir in aranžma je pravi. Vi namreč poznate osebo, kateri podarjate in ne prijazna uslužbenka v cvetličarni. 

Pazite tudi na pravilno izbiro časa. Veliko bolje je, da ste v trenutku predaje darila sproščeni in veseli, kot pa da se mudi ali da bo ravno takrat zazvonil telefon. Sicer slednjega res ne morete popolnoma izločiti, lahko pa vnaprej s šaljivim glasom omenite, da naj dotični: “ … za trenutek odloži delo in svoj telefon”. 

Prav tako tudi pomislite, da bo dovolj časa tudi za odpiranje darila

Potem pa je tukaj še samo sporočilo ob predaji. V uvodu sem omenil svojo izkušnjo s šolanja. Vendar ne mislim, da moramo to početi kar vsepovprek. Včasih sicer res pride prav malo daljši nagovor, vendar pa bo pametna izbira voščilnice z lepo mislijo večinoma kar dovolj. Še bolje pa seveda je, če si sami zamislite kakšno lepo voščilo ali posvetilo, ga lastnoročno zapišete na list papirja in ga priložite darilu. 

Srečno! 

Edvard Kadič

PS: Članek je bil pripravljen in tudi objavljen v dnevniku Svet24, dne 8.9.2016

vir

ByA.K.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja