Kako HITRO biti bolj uspešen?
Želite biti uspešni pri svojem delu HITREJE? Želite biti doma bolj veseli in zadovoljni? Seveda si želite in prav je tako. Obstaja namreč kar nekaj stvari, ki jih lahko storite, da boste takšnim ciljem HITREJE čim bližje.
Zanimivo je, da se v zadnjih desetih letih prav razvoj komunikacijskih veščin praktično vedno in v vseh raziskavah znajde v samem vrhu želja vodilnih managerjev vsepovsod po svetu. Torej, če jih vprašate, katero področje bi si želeli razvijati za trajno doseganje uspehov, bodo komunikacijske veščine skoraj zagotovo vsaj med prvimi desetimi, če ne celo med prvimi petimi.
Nikar ne mislite, da se to vas ne tiče, če niste ravno predsednik uprave NLB ali Slovenskih železnic. Ni pomembno kaj počnete. Mogoče ste v politiki, mogoče ste v trženju avtomobilov, hiš ali IT projektov, mogoče ste v gostinstvu. Dejstvo je, da na takšen ali drugačen način komunicirate oz. morate komunicirati z okolico. Nikar ne slepite, da se vas to ne tiče in se začnite intenzivno ukvarjati s tem področjem, po možnosti čim prej. V nadaljevanju se bom v pomoč in za boljšo predstavo o tem kje začeti, dotaknil treh vidikov.
Vedno prodajamo
Se sliši grozno? Mislite da zato, ker ste zaposleni v občinskem arhivu ali knjigovodstvu, ne prodajate svojega znanja ustanovi ali podjetju, kjer se nahajate? Še več. Če vas moja ugotovitev moti, ste na nek način “obsojeni” na slabo komuniciranje z okolico. Vedno, kadar komuniciramo, tudi prodajamo. In vsi prodajamo … sebe in svoje ideje. Ni pomembno kje delate tj. v kateri kategoriji delujete. Ko to dejstvo enkrat vzamemo kot sestavni del našega življenja, se nas dotakne spoznanje, da je komunikacija s svetom še kako pomembna.
Drugače nas pač nihče ne bo ne slišal, ne opazil, kaj šele zaposlil ali najel za izvedbo kakšnega projekta. V samem jedru uspeha se nahaja izraz, da nekdo “kupi” naše ideje oz. lepše slovensko, da se “strinja” z njimi. In ta uspeh ni omejen samo na naše službeno področje. Enako velja za naše znance izven službenega okolja, naše intimne partnerje ali naše otroke. Vsi mi si želimo, da bi ljudje sprejemali odločitve, ki gredo tudi v našo korist.
Jasen cilj
Uspešna komunikacija se začne z jasnim ciljem. Torej, malo je potrebno razmisliti že vnaprej. Ne “bleknimo” kar nekaj. No ja, vsaj uspešni to ne delajo. Neuspešni pa … “povem iskreno kot se mi zdi in me ne zanima kaj si drugi mislijo o tem”. Tudi prav. Iskrenost je sicer čudovita lastnost, vseeno pa tudi velja, da lahko povemo vse o vsem vsakomur, vprašanje je le, kako to povemo. Smiselna komunikacija ima vedno jasno predstavo o tem, kam vse skupaj vodi. Pri tem niti ni pomembno ali bo vse skupaj trajalo minuto ali pa pet ur. Preden spregovorite, pomislite koga nagovarjate in kaj želite s svojim nagovorom doseči. Drugače je, če se doma na kavč usedete s svojo najstniško hčerko in se pogovorite o tem, da cel svet v bistvu sploh ni tako brez veze ali pa v pisarni s svojim podrejenim o tem, kako naj bo pri svojem delu bolj učinkovit.
Strast
Čustva prodajajo. Nobena skrivnost ni, da je prav zato razumevanje govorice telesa tako zaželeno in ne nazadnje tudi učinkovito orodje sporazumevanja. Razkriva namreč stanje v našem čustvenem polju. Logika je seveda dobrodošla, vseeno pa pri učinkoviti komunikaciji nima prav velikih možnosti proti čustvom. Če boste torej v svojo komunikacijo vnesli dovolj čustev, se bodo vaši sogovorniki lažje povezali z vami in lažje boste na njih naredili vtis. Povedano drugače, svoje ideje jim boste lažje prodali. O uspešni komunikaciji torej govorimo takrat, ko se govornik tudi čustveno poveže s svojimi poslušalci.
Po vseh teh letih dela z ljudmi me še vedno preseneča, kako malo ljudi to v resnici razume. To čustveno povezavo z občinstvom. Preprosto ne razumejo, da kupujemo s čustvi in svoje odločitve opravičujemo z logiko. To velja tako za nakup avtomobila kot za predsedniške volitve. Prav nič slabega ne vidim v tem, da smo čustvena bitja in da imajo čustva tako močan vpliv na naše življenje. Torej na vse kar počnemo, o čemer razmišljamo in za kar se na koncu potem tudi odločimo. A iz tega sledi, da mora vsakdo, ki želi učinkovito komunicirati z okolico, čustveno komponento še kako temeljito vključiti v pogovor. Čustvena povezava s sogovornikom je torej nujna.
Torej, vaš uspeh tako v službi kot doma, je v veliki meri odvisen od vaših komunikacijskih sposobnosti. Nikar ne prepuščajte tega področja naključju. Boljši boste pri komunikaciji, boljši boste tudi na drugih področjih in v skupnem boste boljši v življenju kot takšnem. Izobražujte se in poiščite si pomoč, če menite, da sami ne najdete pravih odgovorov ali strategij na vaše izzive v življenju. Uspeh na kateremkoli področju v življenju ni nobeno naključje. Je plod pravih odločitev, ki so plod pravega znanja. Ena od dobrih možnosti je tudi vključitev v Delta Life Coaching Akademijo v Ljubljani (TUKAJ), kjer se lahko vključite v temeljit in prijazen proces razvoja vašega potenciala pri delu z ljudmi tj. pri vaši uspešni komunikaciji z okolico.
Srečno!
Edvard Kadič
PS:
Želiti biti v življenju bolj uspešni in učinkoviti? Pridružite se nam v programu DELTA LIFE COACH in se naučite razvijati svoje potenciale in potenciale v drugih ljudeh.
Več: TUKAJ
PSPS: Zgornji članek je bil napisan za dnevnik Svet24 in objavljen dne 11.8.2016
vir Foto: Pexels