Vplivnež (influenser): Na kaj vse je potrebno biti pozoren?

Vpliv je nekaj, kar si vsi želimo in občasno tudi potrebujemo. A kako ga doseči? Za nekatere ljudi predstavlja uporaba zelo iznajdljivih taktik, ki včasih mešajo vonj manipulacije, kot na primer ustvarjanje lažnega pomanjkanja (»Samo še eden je ostal!«) ali najem počasnega igralca, da prepriča starejšo osebo, da je sprejemljivo vzeti reversibilno hipotekarno posojilo za svoj dom (socialna potrditev).

Raziskovalci in psihologi so pokazali, da te taktike, čeprav nesmiselne, včasih delujejo. Vendar obstajajo boljši načini, kako doseči vpliv, ne da bi se zatekli k zahrbtnim in manipulativnim praksam.

Večini nas pomeni vpliv predvsem sodelovanje, ne manipulacija. Kot družba se razvijamo s harmonično družbeno interakcijo in prinašamo večjo medsebojno korist s pozitivnim sodelovanjem, namesto izkoriščanja in sebičnih pridobitkov. Temelji na učinkovitih in zanesljivih tehnikah, ki so prosocialne, potrjujejo potrebe in skrbi drugih ter prispevajo k psihološkemu udobju, kar je osrednje, kar iščemo. Te tehnike so preproste, a močne, in jih je enostavno zapomniti: imenujemo jih šest V-jev vpliva.

Vizualna sporočila

Jamske slike, stare več kot 30.000 let in modernejše umetnine v Sikstinski kapeli, imajo skupen namen:  ustvariti vtis in vplivati na občinstvo. Na nas pa ne vpliva le umetnost drugih in njihovi dosežki, temveč tudi raznolika lepota okoli nas. Očarajo nas prefinjenost šopka rož, skulptura, čudovita poročna obleka, ki prikazuje spretnost šivilje, izjemni gibi plezalca na strmi površini splezalne stene itd. Seznam je neskončen. Vplivamo predvsem vizualno.

Zanimivo, da npr. piloti niso zavezani k nošenju belih srajc z epoletami, a kljub temu to počnejo po celem svetu. To počnejo zato, da nas obvestijo in vplivajo na nas, da so kompetentni in dobro usposobljeni za upravljanje z letalom. Pomembno je, kako se predstavljamo, izgledamo, urejamo, oblačimo in obnašamo – gre za prv vtis, ki je takojšen in ostaja trajno z nami. Naša dejanja so izrazito vizualna; potrjujejo naš odnos, čustva, stopnjo skrbi ali spoštovanja, čustva in interese ter našo pripravljenost pomagati drugim. Če je vaš cilj narediti vtis, začnite z vizualnimi elementi. Začnite pri sebi, delajte na tem, kaj bodo na vas videli drugi. Prav na tem področju se začne vplivanje.

Glas

Že od zgodnjega otroštva na nas delujejo različni elementi, kot so ton, barvitost, gladkost, zvok, toplina, hitrost, nežnost, kadenca in glasnost glasov, skupno pa jim pravimo prozodija. Pomirjujoč glas ima moč, da nas umiri v stresnih situacijah, ko se npr. slabo počutimo, občutimo tesnobo ali smo zaskrbljeni. S pristnim in pomirjujočim glasom lahko celo znižamo srčni utrip pri nekom, ki doživlja stres. V besedah “Ljubim te” lahko slišimo odsev bolečine ali veselja. Naši glasovi odražajo občutke brezbrižnosti, nezaupanja, sarkazma in celo sovraštva. Izražajo pa tudi zanimanje, prijaznost, ljubezen, skrb, spoštovanje, priznanje, zavedanje, presenečenje, navdušenje in velikodušnost, pa tudi nežnost.

Naš glas je orodje, s katerim izražamo svoja pristna čustva, in le z uporabo njegovega tona lahko tolažimo ali poslabšamo situacijo za druge. S svojim glasom lahko posredujemo navdušenje ali brezbrižnost, pri tem pa imamo popoln nadzor. Od nas je odvisno, ali bomo učinkovito uporabili svoj glas ali pa ne. Da bomo z njim vplivali na druge, podobno kot glasbenik oblikuje pesem, pri čemer vokalna intonacija prispeva k občutku besedila.

Verbalizacija (ubesedenje)

Besede imajo brez dvoma vpliv na nas. Od spodbudnih besed, kot so očetovske »Daj, zmoreš,« do močnih izrekov, kot je »Še enkrat, do zloma!« iz Shakespearjevega kralja. Besede imajo moč da nas  navdihnejo, izobrazijo, nam odprejo duha novim mislim, spodbujajo k sanjam o boljših stvareh, hkrati pa nas lahko obremenjujejo, zadržujejo v temi, zavedejo ali naredijo nezaupljive do drugih.

Pomen besed se kaže v tem, kako jih uporabljamo, kdaj jih izrečemo in na kakšen način. Besede Martina Luthra Kinga v slavnem govoru »I Have a Dream« ob Lincolnovem spomeniku ali Nelsona Mandele, ki je iz samotne in hladne zaporniške celice obsodil gnusno nepravičnost apartheida v Južni Afriki, so ne le ganljive, ampak so tudi močno vplivale na celoten svet.

Besede imajo lahko moč, da služijo kot orožje, vendar jih moramo uporabljati modro. Besede, verbalni element vpliva, skupaj z vizualnim in zvočnim, tvorijo izjemno močno in vplivno kombinacijo. Čustveno nabita prošnja Ronalda Reagana pred Brandenburškimi vrati, ki ločujejo Vzhodno in Zahodno Nemčijo, “G. Gorbačov, podri ta zid!” predstavlja popoln primer moči verbalnega, vokalnega in vizualnega izraza – morda je bila to ključna točka za padec Sovjetskega imperija in ponovno združitev Nemčije.

Valenca

V družboslovju se izraz valenca nanaša na čustveno kakovost dražljaja. Gre za prijetnost ali neprijetnost »dražljaja«, bodisi predmeta, kraja ali srečanja z nekom drugim. Na čustveni lestvici se lahko valenca giblje od kislega do veselega, od praznega do izpolnjenega. Valenca predstavlja naše trenutno čustveno stanje in njen vpliv na nas, ko odidemo – ali smo zadovoljni ali razočarani. V bistvu gre za merilo našega vpliva na druge – ali je ta vpliv pozitiven ali negativen.

Mnogi ljudje govorijo o vplivu, kot da naše sposobnosti čutenja drugih ali raven zaupanja, ki ga izžarevamo, ne bi vplivale na našo sposobnost vplivanja – vendar to ni res. Skozi čas se oblikujejo družbene vezi prav zaradi valence – manj harmonije pomeni manj privlačnosti. Ni presenetljivo, da sčasoma imamo morda manj prijateljev, a bolj kakovostnih. Pozitivna valenca prispeva k temu, da ljudje želijo biti v naši družbi, nas poslušati in z nami deliti svoje najintimnejše misli. To je bistvo vpliva.

Raznolikost

Ni pomembno, kako drago je darilo ali koliko predmetov je na vrtečem se igralu nad glavico dojenčka; čez nekaj časa se dojenčki in otroci naveličajo svojih igrač. Zakaj? Ljudje potrebujemo novosti. Uspevamo tam, kjer je raznolikost. Potujemo, radi imamo slikanice, po nepotrebnem klikamo na različne članke, ki so zgolj »vaba za klike« na naših napravah … Vse to samo zato, ker ljudje čutimo potrebo po raznolikosti in novostih.

Če želite vplivati na druge, sledite zgledu odličnih učiteljev, inštruktorjev in profesorjev: vključite našo potrebo po novostih. Uporabite širok nabor primerov, zgodb, fotografij, prikazov, obiskovalcev, govornikov itd., da pritegnete pozornost drugih in izrazite svoje stališče. S pripovedovanjem zgodb dodajte raznolikost sicer običajnemu dogodku. Ljudje iščemo raznolikost; bolj se bomo osredotočali na to in ga cenili, ko nam bo predstavljeno.

Sprejemanje in potrditev

Če želite ustvariti pozitiven vtis na druge in tudi vplivati nanje, sprejmite njihove izkušnje, tako radosti in užitke kot tudi tragedije in bolečine, ne glede na to, kako majhne so. Od otroka, ki vam poda risbo za na hladilnik, do osebe, ki je razburjena zaradi težav s prometom in parkiranjem ali do starša, ki želi deliti sliko sinove diplome na družabnem omrežju. Sprejemanje in potrditev (validacija) imata čarobno moč, ko gre za vplivanje. Potrditev sporoča: zanima me, skrbim, pomembni ste mi, sočustvujem. Ta preprost izraz lahko močno vpliva na druge.

Validacija je izjemno močno sredstvo, kar vemo iz lastnih izkušenj, ko nismo bili potrjeni, bodisi s strani staršev, učiteljev ali drugih avtoritet. Ob primeru spolne zlorabe v ameriški gimnastiki vidimo, kako pomanjkanje potrditve vpliva na ranljive mlade ženske na vseh ravneh.

Odklonitev potrditve je enakovredna brezbrižnosti in jo uporabljajo tisti, ki želijo drugim škodovati.

Če želite premakniti, navdihniti in ceniti ljudi, pojdite ven in jih sprejmite ter potrdite. Ne glede na to, kako majhen je njihov dosežek, jim pokažite, da niste ravnodušni. Da so pomembni in da vam je mar. Validacija zahteva le malo vašega časa, vendar se nagrada izrazi v milijonih na računih vpliva.

Zaključek

Skrivnost vplivanja, poštenega, srčnega vplivanja, preprosto ne obstaja. Združevanje zgoraj navedenih vidikov zagotavlja psihološko ugodje – tako preprosto je. Ničesar si ni treba izmišljevati. Ni treba ustvariti nujnosti, nobena umetnost ni potrebna. Če želite vplivati ​​na druge, se predstavite v najboljši luči, uporabite tiste najboljše lastnosti, ki jih imate. Ustvarite psihološko udobje, ki ga bodo drugi občutili ob vas in poskrbite, da bodo z vami imeli pozitivno izkušnjo. To je bistvo pravega vpliva. Šest V-jev vpliva služi zgolj kot opomnik, kaj dokazano najbolje deluje.

* * *

Foto: Pexels

ByAdmin

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja