20 nasvetov za zmanjševanje napetosti doma in v službi

Tako v osebnem kot poklicnem okolju se pojavljajo situacije, v katerih so čustva velika, bodisi zaradi nasprotujočih si idej, prekinitev komunikacije ali nakopičenih frustracij. Ključnega pomena je, da ta čustva obvladujemo, preden se stopnjujejo.

Deeskalacija vključuje mešanico umetnosti, znanosti in medosebnih spretnosti, začenši pri sebi. Ni pametno pričakovati, da bo druga stran prevzela pobudo ali imela potrebne spretnosti. Ta proces se začne v notranjosti, z uporabo socialnih znakov in komunikacije (tako verbalne kot neverbalne), da bi preprečili, da čustvene napetosti uidejo izpod nadzora. Ključnega pomena je vztrajnost, saj reševanje takšnih situacij pogosto zahteva čas in trud.

V nadaljevanju je opisanih 20 učinkovitih nasvetov za odpravljanje napetosti doma ali v službi, ki so prilagojeni različnim scenarijem. Zavedajte se, da je vsaka situacija edinstvena, in ustrezno prilagodite svoj pristop.

  1. Ostanite mirni. Tudi v zahtevnih trenutkih ohranite mirno vedenje, saj lahko vaše vedenje pomembno vpliva na odzive drugih.
  2. Za izražanje umirjenosti uporabljajte govorico telesa: ublažite ton, uporabljajte odprte geste, sprostite držo in ohranite očesni stik, da pokažete svojo namero za umiritev napetosti.
  3. Aktivno poslušajte drugo osebo in se osredotočite na njene besede, zlasti na začetne izjave. Potrdite njena čustva, ne da bi se z njimi nujno strinjali, saj je priznanje ključnega pomena pri deeskalaciji.
  4. Ponudite potrditev tako, da povzamete njene pomisleke z lastnimi besedami, kar kaže na empatijo in razumevanje.
  5. Postavljajte vprašanja odprtega tipa, da spodbudite dialog in pokažete pristno zanimanje za njihov pogled.
  6. Izogibajte se izrekanju sodb ali zavračanju njihovih čustev; namesto tega jih spodbudite, da se svobodno izrazijo.
  7. Odložite osebni ego in dajte prednost vzpostavitvi čustvenega ravnovesja pred dokazovanjem svojega stališča.
  8. V poklicnem okolju upoštevajte dolgoročne posledice za delovne odnose in si prizadevajte za harmonijo.
  9. Uporabljajte neverbalne znake, kot so izrazi obraza in geste, da izrazite pozornost in podporo.
  10. Ohranjajte odprto držo, da se izognete ustvarjanju ovir in spodbujanju ugodnega okolja za komunikacijo.

Dodatnih 10 nasvetov

  1. Zagotovite zagotovilo in podporo, da bi ublažili tesnobo ali nelagodje druge osebe.
  2. Spoštujte osebni prostor in lastnino, da spodbudite zaupanje in preprečite nadaljnje stopnjevanje situacije.
  3. Ko imate opravka z neznanci, jih spoštljivo nagovarjajte in ohranjajte ustrezno razdaljo.
  4. Razmislite o spremembi okolja, na primer o sprehodu, da razbremenite napetost in omogočite odprt dialog.
  5. Če se čustva stopnjujejo, predlagajte odmor, ohladite se in se k razpravi vrniti pozneje z jasnejšimi mislimi.
  6. Uporabljajte pozitiven jezik, da bi spodbudili konstruktivno vzdušje in spodbudili sodelovanje.
  7. Iščite skupne točke, da vzpostavite odnos in olajšate medsebojno razumevanje.
  8. Predlagajte praktične rešitve za reševanje temeljnih vprašanj in pokažite pripravljenost za sodelovanje.
  9. Vzdržujte komunikacijo med celotnim postopkom ter obveščajte in vključujte vse stranke.
  10. V situacijah, ki vključujejo orožje, daj prednost varnosti, ohranjaj razdaljo in po potrebi poišči pomoč.

Nazadnje, priznajte in okrepite pozitivno vedenje, ki prispeva k deeskalaciji, ter spodbujajte okolje, ki je ugodno za rešitev in spravo.

[Joe Navarro forensics]

Foto: Freepik;

Govorica telesa

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja