Umirjanje napetosti: Tehnike za krepitev odnosov
Tako v osebnem kot poklicnem okolju se pogosto srečamo z okoliščinami v katerih čustva postanejo močna. Čustveni izbruhi so pogosto posledica nasprotujočih si idej ali nesporazumov, lahko pa so tudi posledica nerazrešenih čustev. Omenjeni občutki se pogosto pojavijo zaradi zaznanih krivic ali nezadovoljstva. Hitro obvladovanje teh negativnih čustev je ključnega pomena za preprečevanje nadaljnjega stopnjevanja.
Naše bogate izkušnje pri reševanju sporov so nas že velikokrat izpostavile številnim čustveno nabitim okoliščinam. Omenjene okoliščine zajemajo vse od posameznikov, ki nočejo komunicirati, do izražanja jeze in celo fizičnih spopadov, kot so potiskanje, metanje predmetov in v skrajnih primerih napad.
Omejevanje napetosti je veščina, ki združuje elemente umetnosti, znanosti in socialne diplomacije, začne pa se pri posamezniku. Ne moremo se namreč zanašati na to, da bo druga stran začela ali celo imela potrebne spretnosti in pripravljenost na to, da se dogajanje umiri.
Postopek miritve vključuje predvsem miselni pristop, kjer se uporablja kombinacija socialnih namigov ter verbalna in neverbalna komunikacija, tako se namreč prepreči poslabšanje razmer. Zahteva tudi vztrajnost, saj se je treba zavedati, da bosta za učinkovito razrešitev situacije morda potrebna čas in napor.
10 učinkovitih nasvetov za razrešitev napetega vzdušja doma ali v službi:
Ostanite mirni
Ključnega pomena je, da tudi v čustveno nabitih situacijah ostanete zbrani in umirjeni. Če se na primer soočite z jezno osebo z orožjem, je za ohranitev mirnosti potrebna izjemna samokontrola.
Z govorico telesa izrazite umirjenost
Govorite tiho, uporabljajte geste z odprtimi rokami, sprostite ramena, rahlo nagnite telo, ohranite udobno razdaljo in omilijo izraz obraza. Nasmehnite se, če se vam zdi prav, in z očmi pokažite, da niste grožnja.
Pozorno poslušajte
Bodite pozorni na njihove besede, zlasti na njihove začetne izjave, saj pogosto nosijo pomemben pomen. Potrdite njihovo sporočilo, ne da bi se z njim nujno strinjali.
Tuja čustva so pomembna
Dajte jim vedeti, da so njihove misli slišane in pomembne. Povzemite njihove besede nazaj k njim, da bi jih učinkovito potrdili. Za več informacij o potrjevanju kliknite tukaj.
Postavljajte vprašanja odprtega tipa in se vživite vanje
Pokažite iskreno zanimanje za njihov pogled in poskušajte razumeti njihove izkušnje.
Izogibajte se obsojanju
Vaša vloga ni kritiziranje njihovih čustev ali mnenj, temveč jih spodbudite, da se izrazijo.
Svoj ego pustite ob strani
Osredotočite se na ponovno vzpostavitev čustvenega ravnovesja in ne na zmago v sporu. Svoje besede izbirajte preudarno, saj imajo trajen vpliv.
V poklicnem okolju razmišljajte dolgoročno
Prizadevajte si za trajno harmonijo s sodelavci, saj so ti odnosi trajni.
Uporabljajte neverbalne znake, da pokažete pozornost
Prikimajte, nagnite glavo ali dvignite obrvi, tako se namreč jasno izrazite, da poslušate. Napetost lahko ublaži tudi iskren nasmeh.
Ohranite odprto držo
Izogibajte se križanju rok ali nog, saj je to lahko videti obrambno.
Še dodatnih 10 učinkovitih nasvetov
Ponudite zagotovilo in podporo
Če je oseba vznemirjena, ostanite z njo in potrdite svojo prisotnost ter pripravljenost pomagati.
Spoštujte osebni prostor in lastnino
Ohranite varno razdaljo in se izogibajte dotikanju njihovih stvari.
Imena in nazive uporabljajte spoštljivo
Če gre za neznanca, ga vprašajte za ime in uporabite ustrezne nazive.
Bodite prilagodljivi glede na okolje
Včasih lahko sprememba okolja, na primer sprehod ali sedenje drug ob drugem, zmanjša stres.
Po potrebi si vzemite odmor
Nič ni narobe, če se za trenutek odmaknete, da zberete misli in se umirite.
Uporabljajte pozitiven jezik
Svoje odzive oblikujte konstruktivno in se osredotočite na to, kaj lahko storite, in ne na to, česa ne morete.
Poiščite skupne točke
Ugotavljanje skupnih interesov ali dogovorov lahko vzpostavi odnos in izboljša interakcijo.
Ponudite rešitve
Aktivno predlagajte načine za rešitev problema in ohranite odprto komunikacijo tudi med iskanjem rešitev.
Če je vpleteno orožje, ohranite razdaljo
Ostanite mirni, povečajte razdaljo in poiščite pomoč, če je to mogoče.
Nagradite prizadevanja za deeskalacijo
Pokažite priznanje, ko se posamezniki začnejo sproščati, s čimer okrepite pozitivno vedenje in spodbudite sodelovalne rešitve.