Povezava med interakcijo s socialnimi mediji in nezvestobo

V zadnjih letih so socialni mediji postali neizogiben del vsakdanjega življenja, omogočajo povezovanje s prijatelji, družino, nekdanjimi znanci in celo nekdanjimi romantičnimi partnerji. Vendar pa uporaba teh platform prinaša tudi določena tveganja, vključno z možnimi vplivi na romantične odnose. Ena od teh tveganj je povezanost med zasvojenostjo s socialnimi mediji in nezvestobo, kar je raziskal Irum Saeed Abbasi z državne univerze San Jose v Kaliforniji.

Metodologija raziskave

Abbasi je v svojo raziskavo vključil 365 udeležencev, starih od 18 do 73 let. Med njimi je približno ena tretjina poročala, da so poročeni, polovica je poročala o priložnostnih zmenkih, preostali pa so bili v predanih razmerjih. Cilj raziskave je bil oceniti vedenje, povezano z nezvestobo na družbenih omrežjih. Udeleženci so izpolnili lestvico vedenja, povezano z nezvestobo na socialnih omrežjih, in spremenjeni vprašalnik o zasvojenosti s Facebookom, ki je meril vedenjsko zasvojenost.

Ključne ugotovitve

Študija je pokazala, da so višje ocene zasvojenosti s socialnimi mediji povezane z večjo nezvestobo. Udeleženci, ki so dosegli višje rezultate pri odvisnosti od družbenih medijev, so prav tako dosegli višje rezultate pri nezvestobi, povezani z uporabo teh omrežij. Povezava je pokazala, da interakcija na socialnih omrežjih pogosto vključuje nižjo stopnjo zaviranja, kar omogoča drznejše in bolj odkrite pogovore.

Vpliv starosti

Raziskava je pokazala, da starost vpliva na povezavo med zasvojenostjo s socialnimi mediji in nezvestobo. Mlajši udeleženci so dosegli višje rezultate glede zasvojenosti in nezvestobe na družbenih omrežjih v primerjavi s starejšimi. S starostjo se je ta povezava zmanjševala, kar raziskovalec pripisuje večjemu tveganju, ki ga mlajši posamezniki sprejemajo na spletu, ter njihovi večji uporabi novih tehnologij. Mlajši posamezniki pogosteje uporabljajo socialne medije in so bolj dovzetni za razvoj zasvojenosti, medtem ko starejši posamezniki manj uporabljajo socialne medije, predvsem zaradi manjše potrebe po primerjanju in povezovanju s prijatelji.

Spolne razlike

Kar zadeva spol, Abbasi ni našel pomembnih razlik med moškimi in ženskami, čeprav so moški dosegli nekoliko višje rezultate pri merilu nezvestobe na družbenih omrežjih v primerjavi z ženskami. To nakazuje, da spol ni ključni dejavnik pri povezavi med zasvojenostjo s socialnimi mediji in nezvestobo.

Pomen študije

Številne predhodne raziskave so že povezale uporabo Facebooka z višjimi stopnjami ljubosumja med romantičnimi partnerji, kar vodi do nadzora nad družbenimi mediji in nižje stopnje zaupanja v odnosih. Abbasi je s svojo raziskavo prispeval k razumevanju nezvestobe, povezane z uporabo socialnih medijev, ter izpostavil, da mlajši posamezniki pogosteje tvegajo na spletu in so posledično bolj dovzetni za nezvestobo prek družbenih medijev.

Interakcije na družbenih omrežjih lahko postanejo kompulzivne in vodijo v nezvestobo, kar je še posebej izrazito pri mlajših uporabnikih. Ta študija osvetljuje potrebo po večji previdnosti pri uporabi socialnih medijev, zlasti za mlajše generacije, ki so bolj dovzetne za tveganja in posledične čustvene izzive v romantičnih odnosih. Ugotovitve kažejo na pomembnost zavedanja in obvladovanja tveganj, povezanih z uporabo socialnih medijev, da bi se izognili negativnim vplivom na romantične odnose.

[Vir: Psychology Today]; Govorica telesa; Foto: Freepik

ByA.K.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja