3 načini, kako obvladati umetnost konstruktivnega nesoglasja

Nesoglasja so del vsakodnevnega življenja, naj gre za sprejemanje ključnih odločitev na delovnem mestu ali za reševanje ideoloških razlik z ljubljenimi. Spoštljivo nestrinjanje zahteva nekaj takta, vendar je lahko zdravo in produktivno, če se izvaja pravilno. Tukaj so trije načini, kako se konstruktivno ne strinjati z nekom.

1. Zavežite se aktivnemu poslušanju

Aktivno poslušanje je ključno za konstruktivno nesoglasje. Nova študija, objavljena v Psychological Science, razkriva, da si mnogi napačno razlagajo nesoglasja kot znake slabega poslušanja. Glavna avtorica Bella Ren in soavtorica Rebecca Schaumberg s poslovne šole Wharton na Univerzi v Pensilvaniji pojasnjujeta, da ljudje ocenjujejo poslušalca, ki se z njimi ne strinja, kot slabšega od tistega, ki se strinja. Ta pojav je znan kot “halo učinek”.

Ljudje so naravno naklonjeni tistim, ki delijo njihova stališča, in jih pogosto dojemajo kot boljše poslušalce, prijetnejše in dostopnejše. Zato je pomembno, da se govorci čutijo slišane in razumljene. Poslušalec, ki se osredotoči na govorca, pokaže razumevanje ter spoštovanje in zanimanje za to, kar govori, je v očeh govorca boljši poslušalec, tudi če se ne strinja z njim.

2. K pogovorom pristopite odprto

Namesto da bi se pogovarjali zgolj zato, da bi uveljavili svoje stališče, pristopite k pogovorom z odprtostjo in pripravljenostjo za učenje. Ljudje pogosto ustvarijo kontradiktorno dinamiko, ki ovira smiselno komunikacijo in povzroči zamujene priložnosti za učenje in sodelovanje.

Raziskave kažejo, da so ljudje naklonjeni partnerjem, ki se želijo učiti, namesto tistim, ki jih želijo prepričati. Študija iz leta 2022 je pokazala, da večina raje sodeluje z nekom, ki upošteva njihova stališča, tudi če se z njimi ne strinja. Naslednjič, ko se znajdete v nesoglasju, pristopite k pogovoru z nežno radovednostjo in željo po razumevanju motivacij druge osebe.

3. Pred pogovorom določite jasne namere in pričakovanja

Nesoglasja pogosto vodijo v obrambno držo in napačne predpostavke o drugi osebi. Da bi se temu izognili, je pomembno, da pred pogovorom določite jasne namere in pričakovanja. Na primer, ali iščete čustveno podporo ali izmenjavo idej za sprejemanje pomembne odločitve? Vzpostavitev skupnega cilja pomaga pri konstruktivni razpravi.

Raziskovalci predlagajo, da govorci in poslušalci pred pogovorom razjasnijo, kaj iščejo ali poskušajo zagotoviti, da bo komunikacija bolje služila skupnemu cilju. Priznanje razlik v perspektivi in izražanje resničnega zanimanja za razumevanje druge osebe lahko nastavita ton za produktivno razpravo, kjer je cilj učiti se drug od drugega, ne pa zmagati v prepiru.

Sčasoma in z zavestnim prizadevanjem za učenje lahko te strategije pomagajo premagovati nesoglasja z milostjo in jih spremeniti v pozitivne razprave, ki omogočajo vsem vpletenim, da se počutijo cenjene in slišane, ne glede na njihove razlike.

[Vir: Psychology today]; Govorica telesa; Foto: Freepik

ByA.K.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja