Vodenje s karizmo = čustvena inteligenca v praksi

Če želimo, da naše podjetje dobro deluje, morajo seveda dobro delovati naši zaposleni. In če želimo, da naši zaposleni delujejo res dobro, se morajo res dobro tudi počutiti.

Iz zgornje „kmečke“ logike sledi, da mora biti pozornost vsakega vodje (upravljalca) tudi na emocionalnem področju in ne zgolj na razumu (logiki, intelektu). 

Zanimivo, da tudi praktično vse raziskave dejavnikov motivacije zaposlenih kažejo, da je denar šele na tretjem (do petem) mestu. Torej, razumski dejavniki niso v ospredju. V ospredju je nekakšno ravnovesje, dobro počutje, možnost razvoja ipd.

Zdrava prihodnost podjetja je torej v rokah zdravega počutja zaposlenih.

Seveda je delo z emocionalnim poljem posameznika tudi zahtevno. Od vodje zahteva veliko občutljivost, sposobnost empatije itd. A če želite biti boljši na vodilnem mestu, potem se morate začeti resno ukvarjati z občutji vaših zaposlenih.

Seveda se priporočam za sodelovanje, vendar lahko marsikaj storite tudi sami. Ne čakajte preveč, začnite takoj.

1. Prepoznajte trenutno klimo!

Prepoznajte trenutno (emocionalno) klimo vaših zaposlenih. Začnite pozorneje poslušati pogovore znotraj podjetja. Se ljudje močneje osredotočajo na ovire, zakaj nekaj ne more biti narejeno, se pritožujejo … ali pa so pogovori takšni, da se med seboj ljudje vzpodbujajo, zbujajo upanje, se podpirajo ipd. 
Zamislite si lestvico od 1 (slabo) do 10 (odlično) in ocenite trenutno stanje.

2. Načrtno preusmerjajte emocionalni tok!

Pogovore začnite preusmerjati takoj. To storite tako, da postavljate ti. „velika“ vprašanja. Razlika med povprečnimi in karizmatičnimi managerji je v tem, da povprečni managerji iščejo odgovore, karizmatični pa zastavljajo prava vprašanja. Preusmerjajte pogovor z zastavljanjem vprašanj, nato pa POSLUŠAJTE. Tudi v tem primeru velja preverjena resnica, da višje greste po strukturi dobrih podjetij, boljše poslušalce boste tam našli. Torej, bolje znamo poslušati, večja bo naša osebna karizma, višje bomo prilezli v strukturi podjetja. Vendar pa sprašujte pametna in pozitivno naravnana vprašanja… in ne pozabite potem tudi poslušati. 

3. Vodite!

Bodite zgled ostalim. Kot karizmatični vodja ste vedno prvi pri stvareh, ki morajo skladno z vašimi navodili biti narejene. Morate biti takšni, kot želite, da bodo postale vaše sodelavke in sodelavci. Razumeti morate učinek „valovanja vrvi“ in delovati zelo preudarno. Ste kot nekakšen emocionalni termostat skupine, ki jo vodite.
Zapišite si občutja, ki jih želite doseči v vaši skupini. Naredite si spisek. Nato pa se ocenite glede na vsako stanje, ki ste si ga zapisali. Npr. pozitivna naravnanost: 7, pogum: 6, zaupnost: 4, zabava:8 … Na lestvici 1 do 10 si priznajte, kaj izžarevate v svet in kako usmerjate emocije svoje ekipe. Bodite pogumni. Mogoče odkrijete ZAKAJ se ljudje v vaši ekipi počutijo tako kot se… oni zgolj zrcalijo ali se odzivajo na vaše počutje.

Ko prepoznate stanje na izbranih področjih, se odločite:
–  kako boste izboljšali svojo oceno pri vsakem občutju tako, da se boste čim bolj   
   približali desetki 
–  kako boste ta občutja pokazali tudi navzven v svoji ekipi.

Zamislite si sebe in svojo ekipo, da pri vseh stanjih dosegate čisto desetko. 
Se vam ne zdi, da bi bili neustavljivi? 
Pomislite na spremembe, ki bi jih lahko vnesli v ta svet, na trg, v življenja vseh nas!!!

Zberite pogum in pojdite skozi zgoraj opisane korake.

Svet vaše ekipe in vas samih bo zagotovo postal boljši. In s tem tudi naš skupni svet.

Srečno!

Edvard Kadič

vir Foto: Pexels

ByA.K.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja