Osebnostni razvoj: Kako biti bolj privlačen in kredibilen

Kredibilnost je pojem, na katerega moramo biti v življenju posebej pozorni, v poslovnem svetu pa še dvakrat bolj.

Nekatera delovna mesta so res nekoliko bolj izpostavljena (npr. prodaja), vseeno pa moramo ves čas paziti na zaupanje v naše sposobnosti, tudi če se ne srečujemo zgolj s kupci naših izdelkov ali storitev.

Ni posebej pomembno, ali gre zgolj za potencialne poslovne partnerje, možnosti nove zaposlitve ali pa srečanja v šoli, kjer smo kot starši prisotni na roditeljskem sestanku.

Na področju neverbalne komunikacije namreč obstaja zanimivo in univerzalno orodje, ki bo našo privlačnost in kredibilnost izstrelilo do neba … ob tem pa bomo delovali tudi bolj inteligentno in dostopno.

Jakost govorjenja, višina glasu in ritem

Naš način govorjenja še kako vpliva na druge. Ne, ne govorim o moji „lublanščini“ ali vaši „štajerščini“, „primorščini“, „dolenjščini“ itd. Seveda imajo narečja in lokalne posebnosti svoj vpliv, vendar bom tokrat govoril o glasu, entuziazmu in strasti med govorjenjem. 

Če npr. vidite otroka, ki steče na cesto, boste z njim spregovorili seveda z bistveno drugačnim glasom kot pa z nekom, ki ste ga pravkar obiskali v bolnišnici.

Dejstvo je: če boste govorili monotono, boste dolgočasni in nezanimivi. Pa še ob večino kredibilnosti boste. Izguba kredibilnosti pa ni tako nedolžna, kot se zdi. Manj ste kredibilni, težje kogarkoli v karkoli prepričate. Težje prepričujete druge, manj karizme izžarevate.

Med pogovorom zato spreminjajte „pitch“ (višino glasu) in ritem (hitrost) govorjenja. V govorjenje torej vnesite strast. Se vam zdi, da vam ne gre? Vadite! Kako lahko to vadite? Preprosto ne izpustite priložnosti, ko lahko berete otrokom pravljice in to na glas. Bodite slikoviti, menjajte glasove pri posameznih osebah v pravljici, lajajate, cvrčite, žvižgajte, izražajte jezo, veselje… Khm, otroci bodo tako ali tako kmalu odšli ali pa vam bodo povedali, da jim je dolgčas, če se ne boste dovolj potrudili zanje. 🙂 

Kredibilnost

Vaša kredibilnost bo tudi precej nižja, če govorite z visokim glasom. Torej, če zvenite kot majhna punčka. To je sicer pogosteje pri ženskah, a žal tudi pri moških ni tako redko, kot se komu zdi na prvi pogled. Predvsem poskušajte umiriti tempo govorjenja (začnite govoriti bolj počasi), zavestno znižajte glas in med besedami večkrat načrtno vdihnite.

V splošnem velja, da govorite jasno, samozavestno in dovolj glasno, da vas oseba lahko brez težav sliši. Če govorite pred skupino ljudi, mora vaš očesni stik doseči tudi osebo, ki je najdlje oddaljena od vas.

Za vzpostavitev dobrega osebnega stika ujemite ritem in jakost govorjenja sogovorca. Seveda ne mislim s tem, da ga oz. jo dobesedno zrcalite v glasovnih posebnostih. Gre za to, da če sogovorec govori nekoliko tiše, se temu smiselno prilagodite tudi sami. Če vaša sogovornica govori hitreje, potem svoje govorjenje nekoliko pospešite tudi vi.

Ni pomembno, kaj želite povedati. Pomembno je, da to storite tako, da boste sogovorcu zanimivi. Pomislite s kom govorite in se nato zavestno odločite, kakšno jakost in višino glasu boste uporabljali ter seveda tudi kakšne besede bodo najbolje izrazile vaše sporočilo. Kot primer izbire besed omenimo npr. tujke, s katerimi otrokom ne bomo veliko pojasnili. Prav tako se je potrebno izogibati „filozofsko zapletenim“ stavčnim strukturam, če nimamo opravka s sogovorcem, ki jih prav tako uporablja. 

Sprejmite dejstvo, da vas je vredno poslušati. In to prepričanje prenesite na druge. 
Več strasti bo v vašem govorjenju, večjo moč boste imeli v komunikaciji. 
Le pazite, da vas potem to ne zanese in da ne pozabite svojih poslušalcev.

Edvard Kadič


Vir Foto: Pixabay

ByA.K.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja