Najpogostejši izzivi vodenja in kako se jih lotiti

Vodenje pomeni, da je treba v poslu krmariti tako v mirnih kot v težkih časih. V idealnem primeru bi vse potekalo gladko, kar bi vodji olajšalo delo. Vendar ni vedno tako, saj raziskave kažejo, da 77 odstotkov podjetij poroča o pomanjkanju učinkovitega vodenja.

Čeprav je soočanje s temi ovirami lahko težavno, so hkrati dragocene priložnosti za rast vodje. Preučimo izzive vodenja in kako lahko z njimi izboljšate svoje vodstvene sposobnosti.

Razumevanje izzivov pri vodenju

Izzivi vodenja zajemajo ovire, s katerimi se srečujejo vodje, kot so zaposlovanje in odpuščanje zaposlenih, odobravanje ali odpovedovanje projektov ter obvladovanje osebnega stresa. Delničarji lahko na primer zahtevajo odpustitev 100 delavcev, da bi izpolnili proračun za naslednje leto, ali pa vaša vodstvena vloga zahteva dolge ure, kar vpliva na vaše osebno življenje. Ti izzivi preizkušajo vaše vodstvene sposobnosti in vas postavljajo v zahtevne situacije.

Obstajata dve glavni vrsti izzivov pri vodenju: notranji in zunanji.

Notranji vodstveni izziv se pojavi v vas samih, med sodelavci ali v organizaciji in običajno zahteva vaše neposredno ukrepanje, da bi ga rešili. Ko se na primer dva sodelavca ne strinjata glede podrobnosti predstavitve, lahko posredujete v razpravi in dosežete rešitev.

Na zunanje izzive pri vodenju pa pogosto nimate vpliva in izvirajo iz panoge in ne iz vašega podjetja. Če na primer vodite avtomobilsko trgovino, pomanjkanje polprevodnikov, ki vpliva na vašo dobavo, ni pod vašim nadzorom. Kljub temu morate svojim zaposlenim pomagati razumeti težavo in o njej obvestiti stranke.

Pogosti izzivi vodenja in kako se jih lotiti

Vodje po vsem svetu se vsakodnevno srečujejo z izzivi, ki jih morajo reševati. Preučimo 21 primerov vodstvenih izzivov in strategij za spopadanje z vsakim od njih.

1. Pridobivanje talentov

Vodstveni izzivi se pogosto pojavijo pri zaposlovanju novih talentov. Če želite učinkovito zaposlovati, opredelite zahtevane veščine za delovno mesto in jih primerjajte s kvalifikacijami kandidatov. Vodenje postopka zaposlovanja vključuje oglaševanje prostih delovnih mest, izvajanje razgovorov in izbiro kandidatov.

Zaposlovanje je lahko drago, zato je izkazovanje vodstvenih sposobnosti v tem procesu ključnega pomena. Raziskave kažejo, da podjetja v povprečju porabijo 4.700 ameriških dolarjev na zaposlitev. Recimo, da vodite podjetje za dobavo papirja in morate zaposliti prodajalca. Med razgovori uporabite svoje vodstvene sposobnosti, da kandidatom vzbudite zaupanje in jim posredujete zgodbe o uspehu sedanjih zaposlenih, ki so napredovali v podjetju.

Profesionalni nasvet: Uporabite svoje vodstvene sposobnosti, da bi zaposlili najboljše talente. Vodite ekipo skozi razgovore in ocenite, katere lastnosti najbolj ustrezajo vaši skupini. Uporabite vedenjska vprašanja na razgovorih, da razkrijete pravo osebnost kandidatov.

2. Ohranjanje talentov

Zadrževanje nadarjenih je lahko velik izziv, zlasti na današnjem trgu dela. Da bi premagali to oviro, ustvarite pozitivno delovno okolje, v katerem se zaposleni počutijo spoštovane.

Začnite z zgledom. Microsoftov izvršni direktor Satya Nadella je v kulturi podjetja spodbujal pozitivnost in empatijo, zaradi česar se je v primerjavi s konkurenti, kot sta Apple in Oracle, izboljšala stopnja zadržanja zaposlenih.

Profesionalni nasvet: Uporabite svoje vodstvene sposobnosti za dolgoročno zadržanje zaposlenih. Posebej prepoznajte prispevke posameznih zaposlenih in jim priznajte njihovo delo. Namesto splošnega “dobro delo” na primer zagotovite konkretne povratne informacije, kot na primer: “Vaša predstavitev je bila prepričljiva, saj ste svoje argumente podkrepili s trdnimi podatki.” Razmislite o vzpostavitvi “pozornosti za zaposlene”, da bi proslavili dosežke in spodbudili spoštovanje znotraj ekipe.

3. Vzpostavitev pozitivne kulture na delovnem mestu

Za mnoge zaposlene je kultura na delovnem mestu enako pomembna kot nadomestilo in delovne obveznosti. Raziskave kažejo, da 46 odstotkov iskalcev zaposlitve meni, da je kultura podjetja bistvenega pomena pri prijavi na delovno mesto.

Vodstvo ima ključno vlogo pri oblikovanju kulture podjetja. Ista študija razkriva, da 91 odstotkov ameriških vodij meni, da je kulturna primernost kandidata enako ali bolj pomembna kot njegova znanja in izkušnje.

Ustvarjanje močne kulture na delovnem mestu predstavlja zahtevno vodstveno nalogo, saj odraža vrednote organizacije. Podjetje s pozitivnim ugledom ponavadi pritegne širši krog kandidatov, ko išče nove zaposlene.

Google na primer slovi po svoji kulturi, saj ponuja ugodnosti, kot so brezplačni obroki in telovadnica na delovnem mestu. Podobno podjetje Patagonia zagotavlja varstvo otrok na delovnem mestu in zaposlene vključuje v dejavnosti na prostem. Te strategije povečujejo zadovoljstvo zaposlenih in zmanjšujejo tveganje izgorelosti.

Strokovni nasvet: Za izboljšanje vodenja in gojenje pozitivne kulture na delovnem mestu pridobite mnenja zaposlenih o želenih ugodnostih, kot so brezplačni prigrizki, programi dobrega počutja ali prilagodljiva ureditev dela.

4. Premagovanje etičnih dilem

Eden od najzahtevnejših vodstvenih scenarijev se pojavi, ko se soočimo z etičnimi dilemami. Vodje se morajo odločiti med kompromisom glede resnice, da bi zaščitili svoje podjetje in varnost zaposlitve, ali pa se soočiti s posledicami preglednosti. Etične dileme so še posebej zastrašujoče, saj ima lahko sprejeta odločitev pomembne posledice.

Oglejte si naslednji primer: Predstavljajte si, da ste zdravnik v bolnišnici in da pacient nujno potrebuje transfuzijo krvi. Vendar jo bolnik iz verskih razlogov zavrne, medtem ko patronažna medicinska sestra vztraja pri nadaljevanju.

Ali dovolite transfuzijo, da bi rešili bolnikovo življenje, pri tem pa morda ne upoštevate njegove želje, ali pa spoštujete bolnikovo odločitev in tvegate njegovo dobro počutje? To je le eden od številnih etičnih izzivov, s katerimi se zdravstveni delavci srečujejo vsak dan.

Strokovni nasvet: Ko se soočite z etično dilemo, se je pametno posvetovati s kolegi vodji, da bi dobili vpogled v njihov pristop. Zbiranje informacij z obeh strani in ocenjevanje morebitnih posledic vsake odločitve vam lahko pomaga pri premagovanju takšnih zahtevnih situacij.

5. Učinkovito upravljanje sprememb

Predsednik John F. Kennedy je nekoč izjavil: “Spremembe so zakon življenja. Tisti, ki se ozirajo le v preteklost ali sedanjost, bodo zagotovo zgrešili prihodnost.” Čeprav se po Kennedyjevih besedah zdijo spremembe preproste, so v resnici lahko precej zahtevne.

Organizacije se pogosto preoblikujejo, nekateri zaposleni pa se lahko tem spremembam upirajo. Kot vodja morate skupaj z vodstveno ekipo na svoja ramena prevzeti vodenje vseh skozi ta proces.

Predpostavimo na primer, da nadzorujete veliko verigo trgovin z živili, ki prevzame lokalnega tekmeca, da bi povečala svoj tržni delež. Prevzeto podjetje se mora prilagoditi politikam vašega podjetja, kar je potencialno zastrašujoč prehod. Vaša naloga je, da izvajate učinkovite strategije za obvladovanje sprememb, saj lahko v nasprotnem primeru pride do visoke stopnje fluktuacije in proračunskih omejitev.

Eden od uveljavljenih modelov upravljanja sprememb je Lewinov model, ki vključuje “odmrznitev” podjetja s pripravo prevzete ekipe na spremembe, usposabljanjem novih zaposlenih, da se uskladijo z vašimi pričakovanji in politikami, in nato “ponovno zamrznitev” delovne sile, ko ta v celoti sprejme kulturo vašega podjetja.

Ko so spremembe na obzorju, pokažite svoje vodstvene sposobnosti z upoštevanjem strukturiranih postopkov upravljanja sprememb. Vodite in prepričajte nove zaposlene, da so vaše politike dragocene, ter jih spodbudite, da ostanejo predani organizaciji.

6. Motiviranje ekipe

Neangažiranost zaposlenih je v ZDA vse večji problem, saj raziskave kažejo, da je le 32 % delavcev aktivno vključenih. Uporaba učinkovitih veščin vodenja za spodbujanje motivacije tima in povečanje zavzetosti je ključnega pomena.

Predstavljajte si, da ste odgovorni za prodajni oddelek v podjetju, ki se ukvarja s programsko opremo. Vaši sodelavci se trudijo, vendar so znaki izgorelosti očitni, kar se odraža v njihovi prodajni uspešnosti.

Kako lahko ponovno vzbudite njihovo motivacijo in jih spravite na pravo pot? Ena od strategij je, da jih spodbudite k zasluženim počitnicam in dosledno spremljate njihovo delovno obremenitev, da preprečite preobremenjenost.

Na delovnih mestih, ki spodbujajo oddih, je raven motivacije pogosto višja. Salesforce, podjetje za računalništvo v oblaku, na primer zagotavlja plačan prosti čas za prostovoljno delo, Google pa zaposlene motivira tako, da jim dovoli, da 20 % delovnega časa namenijo osebnim projektom.

Strokovni nasvet: Ko produktivnost upade, proaktivno poiščite načine za motivacijo ekipe. Spodbujajte pomen odmorov in prostega časa, poudarite skrb zase ter ponudite vire in podporo za preprečevanje izgorelosti.

7. Delegiranje nalog

Poskus, da bi bili superjunaki, lahko hitro privede do izčrpanosti. Zato je delegiranje nalog ključnega pomena za učinkovito vodenje. Delegiranje je lahko izziv za praktične vodje, vendar je bistvenega pomena za spodbujanje produktivnega delovnega okolja.

V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je Michael Jordan vstopil v ligo NBA in poskušal sam voditi svojo ekipo. Čeprav je dosegal več kot 30 točk na tekmo, je imela ekipa Chicago Bulls težave v končnici.

Kako je Jordan obrnil stvari na bolje in osvojil prvenstvo? Naučil se je prenašati naloge na svoje soigralce. Trener Phil Jackson ga je naučil zaupati sodelavcem in jim omogočiti, da prispevajo. Jordan in Bullsi so v osmih sezonah osvojili šest prvenstev, saj so igralcem, kot sta John Paxson in Steve Kerr, dovolili, da izvajajo ključne strele – ne le Jordanu.

Zdaj pa ta koncept uporabite na delovnem mestu. Recimo, da vodite proizvodno organizacijo in morate oblikovati letni proračun. To nalogo lahko opravite sami, vendar razmislite o tem, da bi jo zaupali svojemu najboljšemu računovodji in tako izkoristili njegovo finančno znanje in izkušnje.

Ko je treba prenoviti postopek razvoja izdelka, naj oddelek prevzame vodstvo pri tej spremembi.

Strokovni nasvet: Odkrijte načine, kako prenesti odgovornosti in opolnomočiti svoje bližnje. Naloge, kot je ustvarjanje objav v družabnih medijih ali opravljanje telefonskih klicev, prenesite na člane ekipe. Vključevanje drugih v delovni proces zmanjša raven stresa in pritegne zaposlene.

8. Razvijanje vodij

Čeprav je zaposlovanje in uvajanje novih članov ekipe ključnega pomena, je to le začetni korak na poti rasti vaše organizacije. Naslednji izziv je negovanje talentov in vzgoja naslednje generacije vodij.

Bistveno je, da vodenje prilagodite edinstvenim močnim in šibkim stranem vsakega zaposlenega. Učinkoviti vodje aktivno poslušajo in preučujejo vsakega člana ekipe, da bi prepoznali priložnosti za rast.

Neposredna priprava prihodnjih vodij vključuje organizacijo programov usposabljanja za vodenje. Ti programi zaposlenim omogočajo udeležbo na seminarjih in delavnicah, na katerih izboljšajo svoje vodstvene in komunikacijske spretnosti. Poleg tega se lahko neformalni razvoj vodenja izvaja tako, da se zaposlenim omogoči, da vodijo projekte ali se seznanijo z različnimi vidiki poslovanja.

Članu prodajnega oddelka na primer omogočite, da sodeluje pri pobudi oddelka za nadzor kakovosti, ali pa obetavnemu mlademu zaposlenemu dovolite, da vodi projekt razvoja izdelka. Takšne odločitve dajejo zaposlenim več moči in vzgajajo izjemne vodje, kot ste vi sami.

Profesionalni nasvet: Prepoznajte zaposlene z vodstvenim potencialom. Občasno jim ponudite možnost spremljanja na delovnem mestu in jim omogočite, da opazujejo vaše delovanje. Popeljite jih na sestanke upravnega odbora, dovolite jim, da ocenjujejo sodelavce, in jim razkrijte svoj miselni proces odločanja. Z dejanji, ne le z besedami, lahko izobrazite naslednjo generacijo vodij.

9. Sindrom prevaranta

Predstavljajte si, da bi dosegli več zlatih globusov, emmyjev in oskarjev, vendar se še vedno spopadate z občutki prevare. Tom Hanks je priznal, da je med snemanjem filmov, kot je “Road to Perdition”, doživljal sindrom prevaranta.

Sindrom prevaranta je psihološki pojav, ki lahko prizadene tudi najuspešnejše posameznike in jih privede do dvomov o svojih sposobnostih. Ta izziv prizadene tako vodje kot člane njihovih ekip.

Recimo, da zasedate vodstveni položaj v založniškem podjetju, vendar se počutite, kot da ne sodite vanj. Kako lahko premagate te dvome o sebi?

Razmislite o svojih dosežkih, da potrdite svoj uspeh. Ni naključje, da ste dosegli to točko – založbo ste pripeljali do najbolj dobičkonosnega leta v zgodovini. Niste slepar.

Sindrom prevaranta lahko prizadene tudi člane vaše ekipe. Na primer, nov zaposleni v vaši založbi lahko veliko obeta, vendar se zaradi sindroma sleparja težko odpre. Kot vodja uporabite svoje sposobnosti za boj proti temu sindromu. Redno se posvetujte z zaposlenim in mu zagotovite njegove sposobnosti.

Profesionalni nasvet: Če se srečate s sindromom prevaranta, se spomnite svojih dosežkov. Poleg tega podprite druge pri premagovanju sindroma samovšečneža. Vzpostavite redne stike s posameznimi člani ekipe in zagotovite, da se njihov glas sliši, s čimer spodbujate občutek pripadnosti. Te kontrolne obiske izkoristite za priznanje njihovega trdega dela in zagotavljanje konstruktivnih povratnih informacij.

10. Ostanite v ospredju v hitrem tehnološkem svetu

Tehnologija izredno preprosto oblikuje način potovanja, shranjevanja hrane in povezovanja z ljudmi po vsem svetu. Vendar se je treba zavedati, da se tehnologija hitro razvija. Kar se zdi prelomno leta 2023, lahko v nekaj letih postane zastarelo. Da bi ostali konkurenčni, morajo vodje slediti tehnološkemu napredku.

Predstavljajte si, da ste vodja podjetja, ki razvija programsko opremo za avtomobile in je znano predvsem po svojih sistemih GPS. Vendar je konkurenčno podjetje izboljšalo svojo napravo GPS in vanjo vključilo zabavne in varnostne funkcije. Znašli ste se na razpotju, saj morate zasenčiti konkurenco ali pa tvegati, da boste zaostali.

Da bi se učinkovito spoprijeli s tem izzivom, mora vaše podjetje ponovno razmisliti o strategiji razvoja izdelkov. Pozorno spremljajte konkurente in ugotovite, katere funkcije uvajajo. Od zaposlenih in strank pridobite povratne informacije, da bi razumeli njihove želje glede prihodnjih modelov. Bodite drzni in odprti za sprejemanje novih pristopov, tudi če to pomeni odstopanje od običajnih metod.

Strokovni nasvet: Ocenite svojo trenutno tehnologijo na delovnem mestu in razmislite o nadgradnji z novejšo programsko opremo in napravami. Sprejmite mobilne tehnološke rešitve, ki zaposlenim omogočajo dostop do informacij, povezanih z delom, na njihovih telefonih in tabličnih računalnikih zunaj pisarniškega omrežja. Priljubljene platforme, kot so Trello, Microsoft Teams in Evernote, ponujajo mobilne aplikacije, zato so idealne za strokovnjake, ki pogosto potujejo na delo.

11. Učinkovito upravljanje proračuna

Proračuni podjetij lahko dosežejo precejšnje številke, vendar denarja nikoli ni dovolj za pokritje vseh potreb. Poslovanje podjetja lahko hitro postane drago, saj številni oddelki potrebujejo sredstva za različne projekte.

Upravljanje proračuna pogosto zahteva sprejemanje težkih odločitev, kar je pogost izziv za vodje, zaradi katerega so lahko nekatere zainteresirane strani nezadovoljne.

Predpostavimo na primer, da ste vodja pisarne, ki je pod pritiskom nadrejenih, naj zmanjša proračun v primerjavi s prejšnjim letom. V tem scenariju boste morali zmanjšati sredstva, začenši z diskrecijsko porabo. To lahko pomeni ukinitev odbora za načrtovanje zabav in obrokov s hrano, kar lahko vpliva na manj prednostne projekte kljub njihovi priljubljenosti.

Strokovni nasvet: Raziščite ukrepe za zmanjšanje stroškov, ki lahko koristijo celotni organizaciji. Razmislite o zmanjšanju računov za komunalne storitve z varčevanjem z energijo in uporabo obnovljivih virov energije. Spodbujajte zaposlene, da izklopijo naprave, ko jih ne uporabljajo, in omogočijo načine varčevanja z energijo, kadar je to mogoče. Uporabite naravno svetlobo z odpiranjem oken, namesto da se zanašate samo na stropno razsvetljavo, in odklopite polnilnike, ko so naprave popolnoma napolnjene, saj še vedno črpajo energijo iz vtičnic.

12. Zagotavljanje konstruktivnih povratnih informacij

Spomnite se, kdaj ste morali podati konstruktivno kritiko zaposlenemu, ki se je resnično trudil po svojih najboljših močeh. Tudi najbolj predani zaposleni občasno potrebujejo konstruktivne povratne informacije, kar je zahtevna naloga za vsakega vodjo.

Predstavljajte si, da ste odgovorni za prodajalce v avtomobilskem salonu in da je čas za pregled uspešnosti novega zaposlenega. Ta posameznik ima obsežno znanje o izdelkih, vendar ima težave z zaključevanjem prodaje zaradi pomanjkanja asertivnosti. Kako naj se lotite podajanja negativnih povratnih informacij?

To, kar morajo zaposleni slišati, se lahko razlikuje od tega, kar želijo slišati. Jasno sporočite področja, na katerih so potrebne izboljšave, in predlagajte konkretne načine za odpravo teh pomanjkljivosti. Ponudite vire, kot so videoposnetki za usposabljanje, ki jim bodo pomagali izboljšati njihove prodajne veščine.

Po zgledu Indre Nooyi, nekdanje izvršne direktorice družbe PepsiCo, razmislite o posredovanju povratnih informacij z empatijo in jasnostjo. Nooyijeva je z iskrenimi povratnimi informacijami in razumevanjem pomagala zaposlenim pri rasti in napredku podjetja.

Profesionalni nasvet: Pri podajanju konstruktivnih povratnih informacij natančno opredelite področja, na katerih so potrebne izboljšave, in ponudite konkretne predloge za izboljšanje. Če ima zaposleni na primer težave z izpolnjevanjem rokov za poročila, ga seznanite z učinkovitimi tehnikami upravljanja časa, kot sta tehnika Pomodoro ali Paretova analiza. Te strategije lahko povečajo osredotočenost in produktivnost na delovnem mestu.

13. Sporočanje neprijetnih novic

Vodenje pogosto vključuje sporočanje tako dobrih kot slabih novic, pri čemer slednje predstavlja enega največjih izzivov. Ne glede na to, ali gre za odpoklic izdelka ali prekinitev prodaje zelo pričakovanega izdelka, je za obvladovanje takšnih situacij potrebna spretnost.

Recimo, da vodite veliko tehnološko podjetje in morate zaradi odločitev delničarjev in proračunskih omejitev odpustiti tisoč zaposlenih. Ta odpuščanja lahko mnogim zaposlenim povzročijo finančne težave. Kako se lotiti te težke naloge?

Pri sporočanju slabih novic je najpomembnejša iskrenost; ni treba ničesar prikrajšati. Za obvestilo izberite primerno okolje, v katerem bodo zaposleni lahko postavljali vprašanja. Izrazite pristno sočutje in podporo. Ponudite odpravnine in pomoč pri zaposlitvi, da ublažite posledice neprijetne novice.

Strokovni nasvet: Pri sporočanju slabih novic bodite odkriti in navedite vse pomembne informacije. Bodite pripravljeni odgovoriti na vprašanja in pomisleke, tudi če so odločitve nepriljubljene. Če je na primer treba zaradi težav v dobavni verigi odpovedati načrtovani živilski izdelek, zaposlenim pojasnite okoliščine in jim predstavite prihodnje načrte. Pojasnite, ali je mogoče projekt pozneje obnoviti ali pa bo namesto njega uveden drug izdelek.

13. Sporočanje slabih novic

Vodje so pogosto odgovorni za sporočanje tako dobrih kot slabih novic. Medtem ko je sporočanje pozitivnih dogodkov prijetno, pa je ravnanje s slabimi novicami velik izziv za vodje. Kako učinkovito posredovati te informacije v primerih, ko se vaše podjetje sooča s težavami, kot so odpoklici izdelkov ali prekinitev proizvodnje, ali ko so potrebne težke odločitve, kot so odpuščanja zaposlenih?

Pri sporočanju slabih novic je ključnega pomena iskrenost. Ni potrebe po prikrojevanju, zlasti pri pomembnih sporočilih. Izberite primerno okolje za sporočanje novic in zaposlenim omogočite, da postavljajo vprašanja. Izrazite sočutje in resnično podporo, da ublažite učinek. Tudi zagotavljanje odpravnin in pomoči pri zaposlovanju lahko pomaga ublažiti negativne učinke slabih novic.

Strokovni nasvet: Pri sporočanju slabih novic je ključnega pomena preglednost. Ponudite vse razpoložljive informacije in bodite pripravljeni na vprašanja, tudi če so odločitve nepriljubljene. Če je treba na primer zaradi motenj v dobavni verigi preklicati cenjen projekt živilskih izdelkov, pojasnite razloge za odločitev in predstavite morebitne prihodnje načrte, kot sta ponovni zagon projekta ali uvedba novih izdelkov.

14. Reševanje konfliktov na delovnem mestu

V idealnem svetu bi se vsi harmonično razumeli, vendar se ob 8 milijardah svetovnega prebivalstva konflikti zagotovo pojavijo. Obvladovanje nesoglasij in preprečevanje, da bi prerasla v konflikte na delovnem mestu, je velik izziv za vodstvo.

Razmislite na primer o scenariju, v katerem ste vodja pisarne, ki nadzoruje 25 zaposlenih. Eden od novejših članov vaše ekipe rad v ozadju predvaja glasbo in videoposnetke, da bi povečal koncentracijo, vendar to moti dva bližnja sodelavca. Kako bi morali ravnati v tej situaciji? Učinkovito vodenje je tu ključnega pomena, saj je treba najti rešitev, ki bo zadovoljila vse vpletene strani.

Pokažite empatijo in spodbujajte odprto komunikacijo. Možne rešitve vključujejo premestitev motečega zaposlenega v ločeno pisarno ali pa mu zagotovite brezžične slušalke. S temi ukrepi pokažete svoje sposobnosti reševanja konfliktov tudi v težavnih situacijah.

Strokovni nasvet: Pri reševanju konfliktov si prizadevajte ohraniti nepristranskost in objektivnost ter upoštevajte vse vpletene vidike. Iščite rešitve, ki bodo odpravile osnovne težave in preprečile prihodnje konflikte.

15. Vodenje skupin na daljavo

Porast dela na daljavo, ki bo po napovedih strokovnjakov do konca leta 2023 obsegal 25 % strokovnih delovnih mest, predstavlja edinstvene izzive za vodenje, zlasti na področju komunikacije.

Predstavljajte si, da vodite ekipo finančnih svetovalcev na daljavo in se eden od novih zaposlenih nenehno ne odziva na sporočila ali klice. V običajni pisarni bi se lahko sprehodili do njegove mize, vendar ko je ekipa razporejena po različnih lokacijah, ta pristop ni izvedljiv.

Nedosledno komuniciranje predstavlja velik izziv za vodstvo. Če želite to rešiti, načrtujte obvezen sestanek z zaposlenim, na katerem izrazite hvaležnost za njegovo delo in hkrati okrepite pričakovanja glede komunikacije pri delu na daljavo. Poudarite pomen izpolnjevanja standardov komuniciranja, da bi se izognili nadaljnjim očitkom.

Strokovni nasvet: Z rednimi kontrolnimi sestanki dajte prednost komunikaciji z delavci na daljavo. Ustvarite priložnosti za druženje v ekipi, kot so virtualni srečni uri in večeri iger, da kljub fizični oddaljenosti okrepite občutek povezanosti.

16. Spodbujanje timskega dela

Razmah dela na daljavo lahko vodi v upad timskega dela, zaradi česar je sodelovanje zahtevno tudi v pisarniških okoljih. Da bi se spopadli s tem problemom, razmislite o izvajanju strategij za spodbujanje sodelovanja in občutka skupnosti med zaposlenimi.

Če na primer vodite televizijsko novinarsko postajo in opažate, da se zaradi pomanjkanja timskega dela nenehno zamujajo roki, uvedite sistem za izmenjavo datotek v oblaku. Tako lahko zaposleni sodelujejo v realnem času s katere koli lokacije, kar je še posebej koristno za novinarje, ki so pogosto na poti. Jasno sporočite svoja pričakovanja glede sodelovanja in kako to koristi celotni ekipi.

Strokovni nasvet: Spodbujajte timsko delo s skupnimi projekti. Pobude, ki od zaposlenih zahtevajo, da sodelujejo pri reševanju problemov, kot so dobrodelna prizadevanja z lokalnimi skupinami, lahko spodbujajo sodelovanje tako znotraj ekipe kot s skupnostjo.

17. Upravljanje duševnega zdravja

V zadnjih letih se vse več pozornosti posveča duševnemu zdravju, in to z dobrim razlogom. Svetovna zdravstvena organizacija ocenjuje, da ima 15 odstotkov delovno sposobnih odraslih duševne motnje, kar lahko negativno vpliva na produktivnost in moralo na delovnem mestu.

Izzivi na področju duševnega zdravja lahko vplivajo tako na zaposlene kot na vodje. Če ste na primer lastnik restavracije, imate verjetno številne vsakodnevne odgovornosti, od določanja dolgoročnih ciljev za svojo restavracijo do nadzora nad vsakodnevnim delovanjem in vodenja osebja. Te zahteve lahko povzročijo stres in tesnobo tako v vašem poklicnem kot zasebnem življenju.

Za učinkovito premagovanje teh izzivov je lahko neprecenljiva podpora prijateljev, družine in kolegov iz gostinske industrije, ki razumejo vaše težave. Poleg tega lahko že 15 minut trikrat na teden preživite na sončni svetlobi, kar zagotavlja vitamin D, potreben za boj proti depresiji in tesnobi.

Profesionalni nasvet: Prepoznajte vzorce in sprožilce težav z duševnim zdravjem na delovnem mestu, na primer stres zaradi rokov za oddajo projektov ali tesnobo pri stikih z nadrejenim. Poiščite nasvet pri izkušenih sodelavcih in se po potrebi posvetujte s strokovnjakom za duševno zdravje.

18. Spodbujanje raznolikosti in vključevanja

Podjetja po vsem svetu vse bolj sprejemajo raznolikost in vključevanje kot del svoje kulture, saj se zavedajo prednosti ustvarjanja bolj vključujočih delovnih mest in dostopa do širšega nabora talentov.

Predstavljajte si, da vodite gradbeno podjetje z 20 zaposlenimi, vendar se soočate z izzivom diverzifikacije področja, na katerem po vladnih podatkih ženske predstavljajo le 11 odstotkov delovne sile. Da bi rešili to vprašanje, se odločite, da boste sprožili pobudo za zaposlovanje več žensk na svojih deloviščih. Ta odločitev lahko naleti na odpor zaposlenih, ki se upirajo spremembam in se zanašajo na stereotipe. Kako lahko spremenite njihovo dojemanje?

Za uspešno spodbujanje raznolikosti in vključevanja zaposlene izobražujte o prednostih in delite zgodbe o uspehu iz raznolikih organizacij ter hkrati poudarite, da bodo visoki standardi ostali nespremenjeni.

Strokovni nasvet: Uporabite anonimne ankete za ugotavljanje mnenj zaposlenih o raznolikosti in vključevanju ter njihove povratne informacije uporabite za ustvarjanje vključujočega delovnega okolja ne glede na spol, raso, vero ali druge identitete.

19. Izžarevanje samozavesti

Vodje pogosto izžarevajo samozavest, ki izvira iz njihovih izkušenj in prepričanja o njihovih sposobnostih. Vendar pa te lastnosti nimajo vsi vodje po naravi, pomanjkanje samozavesti pa je pogostejše, kot bi si mislili. Vzemimo za primer Marisso Mayer, ki je med kritikami v času svojega vodenja odkrito govorila o svojih težavah s samozavestjo.

Kako lahko kot vodja pokažete samozavest, tudi če se soočate s kritikami? Začnite z govorico telesa – stojte pokončno, vzpostavite očesni stik ter govorite jasno in prepričljivo.

Strokovni nasvet: Svoje govore vadite pred ogledalom, da bi ugotovili in popravili premor, jecljanje ali pomanjkanje očesnega stika ter tako izboljšali svojo samozavest kot vodja.

20. Sprejemanje ponižnosti

Čeprav je samozavest za voditelje ključnega pomena, je lahko prestop meje arogance škodljiv. Prevelika samozavest lahko privede do napak, ki se jim je mogoče izogniti. Bistveno je najti pravo ravnovesje med samozavestjo in ponižnostjo.

Recimo, da ste novi izvršni direktor avtomobilskega podjetja. Pokazati ponižnost je lahko tako preprosto, kot obiskati proizvodne obrate in sodelovati z zaposlenimi, da bi pridobili vpogled. Uravnoteženje samozavesti in ponižnosti pomeni sprejemanje odločnih odločitev, hkrati pa odprtost za predloge in priznavanje napak, kadar je to potrebno.

Strokovni nasvet: Pokažite ponižnost tako, da priznate svoje napake, na primer, da ste zamudili na sestanek s stranko. Ta ranljivost lahko izboljša vaše vodenje, saj pokaže vašo zavezanost k izboljšavam.

21. Uravnoteženje med všečnostjo in vodenjem

Vodje so pogosto zadolženi za sprejemanje težkih odločitev, ki morda ne bodo všeč vsem. Najti ravnovesje med priljubljenostjo in učinkovitim vodenjem je lahko izziv.

Predstavljajte si, da ste predsednik gradbenega podjetja in ste sprejeli nepriljubljeno odločitev o prehodu na električna gradbena vozila. Gradnja pristnih odnosov z zaposlenimi, jasno sporočanje svoje vizije in izkazovanje empatije do njihovih skrbi vam lahko pomagajo doseči tako priljubljenost kot tudi učinkovito vodenje.

Strokovni nasvet: Pri sprejemanju nepopularnih odločitev bodite zgled in osebno nadzorujte prehod, da se odzovete na izzive zaposlenih in pokažete svojo zavezanost uspehu odločitve.

Vir; Foto: Pexels; Govorica telesa

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja