Komunikacija: Pristranskosti ni mogoče popraviti s čustvenimi simboli
V digitalni dobi, kjer se večina komunikacije odvija preko zaslonov, imamo na voljo različne načine za izražanje čustev in namenov. Eden izmed najpopularnejših so emotikoni, ti majhni grafični simboli, ki naj bi nam pomagali bolje izraziti naše misli in občutke v pisni obliki. Vendar pa nedavne raziskave kažejo, da emotikoni morda niso tako učinkoviti pri prenašanju pomenov, kot smo sprva mislili.
Raziskovalka Hannah Miller in njena ekipa so izvedli študijo, kjer so udeležence prosili, da razumejo emotikoni v realnih kontekstih, kot so objave na Twitterju. Ugotovili so, da dodatni kontekst, ki ga ponuja celotna vsebina tvita, ni nujno pripomogel k jasnejšemu razumevanju pomena emotikoni. Posebej zanimiva je bila ugotovitev, da je bil emotikoni” razbremenjenega obraza” pogosto napačno interpretiran, ko je bil uporabljen v tvitu, v primerjavi z njegovo samostojno uporabo.
Monica Riordan in Lauren Trichtinger sta udeležence prosili, da pišejo e-pošte, izražajoč določena čustva, in nato ocenijo, kako natančno bi prijatelji ali neznanci razumeli njihova sporočila. Rezultati so pokazali, da tudi prijatelji niso imeli večje natančnosti pri razlagi sporočil, kot so jih sestavili neznanci. To kaže na to, da domneva o boljšem razumevanju med znanci morda ne drži v digitalni komunikaciji.
Pisanje proti govorjenju
V študiji, ki so jo vodili Justin Kruger in sodelavci, je bilo ugotovljeno, da so bila pisna sporočila (e-pošte) pravilno interpretirana le 56 odstotkov časa, medtem ko so bila sarkastična sporočila, posneta v glasovni obliki, razumljena z 73 odstotni natančnostjo. Ta podatka nakazujeta, da govorjena komunikacija, z bogatimi vokalnimi namigi, kot so ton, hitrost in glasnost govora, omogoča boljše razumevanje sarkazma in drugih niansiranih izrazov.
Zvoki sarkazma
Patricia Rockwell navaja, da so sarkastične izjave pogosto “nižje, počasnejše in glasnejše” od resnih. Ti vokalni namigi so ključni za interpretacijo intonacije in namenov govora, kar je v pisni obliki težje doseči. Emotikoni bi teoretično lahko pomagali zapolniti to vrzel, vendar študije kažejo, da ni univerzalno sprejetega načina za signaliziranje sarkazma ali drugih specifičnih tonov z emotikoni.
Iluzija preglednosti
Krugerjeva študija prav tako opozarja na egocentrično pristranskost, ki nas lahko zavede, da verjamemo, kako jasno bodo drugi razumeli naša pisna sporočila. To lahko privede do nesporazumov, saj naš sogovornik nima enakih informacij o tonu in namenu, kot si jih morda predstavljamo v naših glavah.
Raziskave o emotikonih in spletni komunikaciji razkrivajo, da so emotikoni manj učinkoviti pri jasnem prenašanju sporočil, kot bi morda pričakovali. Medtem ko lahko pomagajo dodati čustveno barvo besedilom, jih ne smemo obravnavati kot popolno rešitev za pomanjkljivosti pisne komunikacije. Kot družba moramo razviti boljše strategije za izboljšanje razumevanja v digitalnem svetu, da bi zmanjšali tveganje za nesporazume. Raziskave nas torej učijo, da moramo biti pozorni na to, kako uporabljamo emojije in kako interpretiramo sporočila, poslana preko digitalnih platform. Emotikoni so morda zabavni in izraziti, vendar njihova uporaba zahteva razmislek in morda celo večjo jasnost od samega besedila.
[Vir: Psychology Today]; Govorica telesa; Foto: Freepik