Kako uspešno voditi svoje nekdanje sodelavce?
Bili ste zaposleni in član skupine, nato ste napredovali v vodstvo in vaša naloga je voditi nekdanje sodelavce. Prehod iz zaposlenega in člana skupine v vodstveno vlogo je klasičen in občutljiv izziv. Kako ohraniti prijateljstva in pozitivne odnose, hkrati pa uveljavljati vodstveno avtoriteto, je vprašanje, ki se pojavlja ob takih prelomnicah. Čeprav ni čarobne formule za uspeh, lahko sledimo nekaterim splošnim smernicam.
Občutljivost na situacijo
Razumevanje nenaravnosti situacije in občutljivost do morebitnih zamer ali čustvenih stisk nekdanjih sodelavcev sta ključna za uspeh v novi vlogi. Medosebne veščine so v tem kontekstu neprecenljive za ohranjanje pozitivnih odnosov.
Vzpostavitev verodostojnosti
Kot pravi pregovor “Uspeh govori sam zase.” Legitimnost v vodstveni vlogi se gradi skozi uspešno delovanje, ki potrjuje pravilnost odločitve o dodelitvi vodstvene funkcije. Verodostojnost je ključna za nadaljnji uspeh in odpira vrata za učinkovito vodenje.
Poštenost kot temelj
V kontekstu morebitnih zapletov, prejšnjih prijateljstev in čustvenih odnosov, je poštenost ključna. Zagotavljanje, da so odnosi zgrajeni na skrbno poštenih temeljih, krepi vašo verodostojnost in daje jasen signal, da zaslužite svojo vlogo.
Poslušanje kot ključna vodstvena lastnost
Razvijanje sposobnosti poslušanja je ključno, še posebej kot novi vodja. Razumevanje dinamike ekipe in odzivov nanjo zahteva pozorno poslušanje. Ta mehka veščina pomaga, da se izognete morebitnim konfliktom.
Spoštovanje nad prijateljstvom
Končni cilj ni nujno ohraniti tesna prijateljstva, temveč pridobiti spoštovanje kot učinkovit vodja. Pretirano tesna prijateljstva lahko ovirajo objektivnost in sprejemanje težkih odločitev, kar lahko vodi v dvome in nezaupanje.
S spoštovanjem kot končnim ciljem, nekdanji sodelavci postanejo odlični člani ekipe, ki vas spoštujejo kot vodjo. Uspeh v novi vlogi temelji na občutljivosti, vzpostavitvi verodostojnosti, poštenosti, aktivnem poslušanju in postavljanju spoštovanja pred prijateljstvom. S tem pristopom se odpirajo vrata uspešnemu vodenju in gradnji trajnih odnosov v organizaciji.