Kako postati vodja, s katerim se ljudje radi pogovarjajo?
Ljudje v službi ne govorijo toliko, kot bi si vodje želeli, a komunikacija na delovnem mestu je ključna za uspeh organizacije. Nadrejeni se velikokrat srečajo z izzivom, kako spodbuditi zaposlene, da se odprejo in delijo mnenje. Glas zaposlenih je konstruktivno izražanje skrbi in predlogov za izboljšave, slednje pa je ključno za ustvarjanje produktivnega in inovativnega delovnega okolja. Kako torej postati šef, s katerim se ljudje lahko pogovarjajo?
Razumevanje znanosti
Psihologi so pojem “glas zaposlenih” opredelili kot komunikacijo, ki je konstruktivna, vendar zahtevna. Vedenje so sprva obravnavali kot nadlegovanje, kasneje pa se je izkazalo, da spodbuja pozitivne rezultate, kot so ustvarjalnost, sodelovanje in reševanje problemov. Razumevanje znanosti zahteva, da se vodja zaveda moči, ki jo ima in kako ta moč vpliva na njihovo sposobnost sprejemanja perspektive drugih.
Spraviti znanost v delo
Da bi vodja ustvaril pogoje za glas zaposlenih, mora zagotoviti varno okolje za izražanje mnenj. Pomembno je, da se zaveda ovir, s katerimi se ljudje srečujejo pri izražanju svojih misli, kot so strah pred maščevanjem ali kazen. S spreminjanjem politike podjetja lahko vodje aktivno spodbujajo dialog in izmenjavo idej.
Protokoli in navade
Vodja lahko pri delu uporablja tudi posebne navade, dejanja in besede, ki zmanjšujejo občutek grožnje in spodbujajo odprto komunikacijo. Na primer, na začetku sestanka lahko vodja izpostavi pomen prispevkov vseh članov skupine. Raziskave kažejo, da imajo ljudje, ki več govorijo, višji status, kar lahko vodje izkoristi za spodbujanje sodelovanja.
Kako izgleda kultura, bogata z glasom
Kultura podjetja je pri ustvarjanju okolja, kjer se ljudje počutijo dovolj dobro, da se jasno izražajo, ključna. Vodja, ki aktivno spodbuja glas zaposlenih, lahko radikalno spremeni delovanje organizacije. S poudarkom na odprtosti, sodelovanju in odgovornosti za ideje in dejanja lahko vodja ustvari delovno okolje, ki spodbuja inovacije ter poveča zadovoljstvo zaposlenih.
Postati šef, s katerim se ljudje lahko pogovarjajo, zahteva razumevanje znanosti “glasu zaposlenih” in aktivno prizadevanje za spremembo kulture podjetja. Vodja, ki razvija navade in za spodbujanje odprte komunikacije uporablja znanje, ima moč, da ustvari delovno okolje, kjer se sliši vsak glas. To pa vodi v boljše rezultate in zadovoljstvo vseh vpletenih.