Je isto, če kupim knjigo ali pridem na predavanje o govorici telesa?

Ne raztrgajte me takoj z odgovorom. Med eno od predstavitev potenciala neverbalne komunikacije za podjetja po Sloveniji, me je to res vprašal eden od udeležencev in hvaležen sem tudi za takšno, kot predavatelju ne posebej ljubo vprašanje. Torej, ali je kakšna razlika, če kupi knjigo ali pa če pride na delavnico o govorici telesa v prodaji?

Po trenutnem “šoku”, sem seveda nekako le odgovoril z NE. 

Vseeno pa sem se zamislil in spomnil svojega navdušenja, ko so mi sporočili, da sem med približno 17.000 slovenskimi avtorji, v letu 2018 dosegel kar 231. mesto po knjižničnih izposojah. K temu naj še dodam, da sem bil leto pred tem enako navdušen, da se mojih knjig sploh ni dalo dobiti po knjižnicah in se je bilo potrebno postaviti v vrsto za izposojo.

Potem pa mi je, po nekaj pogovorih z zaposlenimi po knjižnicah, takrat vseeno le blisknilo. Moje knjige pač niso literarne mojstrovine kot npr. Ana Karenina, da jo vzameš in prebereš na dušek. So priročniki, katere si sposodiš (ali kupiš, seveda), jih preletiš in nato praviloma odložiš, da jih imaš pri roki, ko jih potrebuješ. Časovno je to seveda precej lahko tudi zamudno, vseeno pa nekako gre tudi tako. Predvsem pa je vsaka izposoja dolgotrajna. 

Tukaj se skriva past

Prav tukaj pa se skriva past. V živo ti avtor pojasni “ključe”, kako globlje dojeti bistvo, ki ga avtor želi nekako prenesti v knjigo. Lahko ga kaj vprašaš, razviješ misel, predstaviš konkreten problem, prosiš za neposreden nasvet za konkretno situacijo, s katero se ukvarjaš. Saj ne rečem, da bralec ni sposoben tudi sam razvozlati ključev, traja pa lahko precej dolgo in pogosto tudi precej boleče (oz. drago npr. v prodaji).

Sam sem namreč še avtor “stare šole” in moje knjige nastajajo precej dlje, kot pa danes vidim časovne okvirje pri promocijah za tečaje o izdajanju knjig. Kljub temu, da se profesionalno ukvarjam predvsem s formo (neverbalno komunikacijo), je vsebina sporočila zame še kako pomembna in po mojem trdnem prepričanju tudi vedno bo.

Kot zanimivost naj omenim, da me občasno kdo kontaktira in pravi, da ker sem avtor osmih (8) knjig, zadnje tudi na Amazonu v angleščini (tiskana in elektronska oblika: tukaj), bi se želel pri meni malo poučiti, kako lahko knjigo v nekaj mesecih napiše in spravi na trg.  Ko ugotovi, kaj je po moje vse potrebno, da spraviš osrednji del svojega sporočila v urejeno obliko in izdaš knjigo … gre praviloma drugam.

Knjige

Tudi pri meni je na voljo ONLINE program o govorici telesa in drugih tematikah, s katerimi se ukvarjam, na voljo so seveda tudi knjige (tukaj). Vendar pa je to zgolj v pomoč, torej kot dodatno orodje. Vse skupaj je pri-ročnik, nekaj, kar je pri roki, za boljše delovanje in lažje doseganje uspeha.

Mar res kdo misli, da je za resno delo na področju razumevanja in načrtne uporabe govorice telesa, dovolj prebrati Mehrabianovo pravilo in se učiti, kaj pomenijo smeri pogleda?

Na delavnici o Govorici telesa v prodaji se npr. ukvarjamo s posameznimi ravninami gibov, kar boste na sploh redko slišali v tečajih o govorici telesa, prav tako tudi redko zasledili v knjigah. Kombinacija gest in pravilnih ravnin je bila dolgo razumljena kot velika skrivnost prodaje, iluzionisti pa svoje delo tukaj šele dobro začnejo. Kje je potem šele razumevanje prostora, gibanje po prostoru v kombinaciji z ravninami in posameznimi gestami, 45 mišic na obrazu, ki tvori preko 11.000 obraznih grimas, gibov, mikroizrazov itd.

Torej, ne, ni isto, če kupiš knjigo ali pa prideš na predavanje v živo. Mislim pa, če to vprašaš, te verjetno v živo tako ali tako še nekaj časa ne bo in ti bo knjiga zagotovo prišla še kako prav.

Zmagaš torej v obeh primerih.

Edvard Kadič

vir

ByA.K.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja